Cutierabbit

Direktlänk till inlägg 7 november 2011

^_^

Av Amanda Lindmark - 7 november 2011 22:50

hejsan :) just nu sitter jag i mitt vardagsrum men snart ska jag gå upp till mitt rum och kolla på disney channel XD har suttit vid ett spel+skrivit rent en saga som jag har skrivit i skolan fasst orkade inte skriva hela :/

men jag kan skriva den hära :D men här komme sagan :P kommer bara så långt jag har skrivit... men när jag har skrivit rent hela så skriver jag den hära ^^

____________________________________________________________



Natten hos faster Molly ^_^


 

Solen skiner igenom fönstret i morris rum. Mamman

Kommer in i rummet och säger:

-Hejsan, gubben! Idag ska du och Rickard åka till din faster Molly. Kommer du ihåg det?

- Ja, det gör jag mamma. Jag längtar tills vi ska bada och simma i Mollys pool, säger Morris.

- Men hoppa upp ur sängen och klä på dig din vita skjorta och jeans. Sen kommer du ner så lagar jag ägg och bacon till dig.

- Vad gott! Jag är verkligen hungrig.

- Men skynda dig ner då da.

Morris klär på sig och går nerför trappan. Morris går in i köket och känner doften av ägg och bacon.

- Kan jag få ett glas mjölk? Säger Morris.

- Visst kan du det, säger mamma.

Morris sätter sig på den vita stolen i köket. Mamman tar fram en tallrik och lägger äggen och baconen på den. Hon häller upp ett glas med mjölk och ställer tallriken och glaset på bordet framför Morris.

- Tack, mamma.

- Varsågod, min älskling.

Morris tar gaffeln och äter up baconen och äggen.

När han har ätit upp så gå han till toan och tar av sig kläderna och sätter på duschen. Han ställer sig i duschen och tar balsamet i håret, han gnider in balsamet i hårbottnen och sköljer av det. Han tar handduken med hundarna på och torkar sitt blöta hår. Han hänger upp sin handduk och ställer sig vid handfatet och tar den blåa tandborsten och sätter tandkräm på den. Han stoppar in den i munnen och börjar borsta. Han spottar ut tandkrämen och sköljer munnen. Han tar på sina jeans och sin vita skjorta och går ut i köket och mamman säger:

- Rickar är här.

- Okej, mamma. Rickard du kan komma in, säger Morris.

Rickard kommer in i köket oh sätter sig på en stol.

- Jag ska bara gå upp för trappan och hämta min väska sen kan vi gå till tåget, säger Morris.

- Visst, men kan jag få en banan?

- Ta en banan du eller ett äpple, spelar ingen roll.

- Tack, jag tar en banan.

- Jag hämtar min väska nu.

Morris går upp för trappan och går in i sitt stökiga rum, väskan ligger på sängen. Moris tar i det svarta handtaget till väskan och går nerför trappan. Morris säger:

- Kom så går vi.

- Okej.

Morris och Rickard sätter på sig sina skor och säger:

- Hej då!

- Hej då, pojkar!

Morris och Rickard går mot tåget. På vägen så hittar Rickard en hundvalp som ligger under en soptunna. Rickard tar upp hundvalpen och säger:

- Vi måste gå hem till dig och ringa veterinären, för den kan vara skadad.

- Vi skyndar oss hem och ber min mamma ringa, säger Morris.

Morris och Rickard springer hem och visar hundvalpen för Morris mamma som säger:

- Jag ringer veterinären genast.

- Bra. Ska vi stanna eller åka?

- Ni kan åka jag tar hand om hundvalpen.

Morris och Rickard gå ut genom dörren och går mot tåget igen.

______________________________________________________________



god natt alla sööta läsare :*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Lindmark - 19 april 2016 18:37


Heej! Nu sitter jag i soffan och kollar på min serie, "Pretty Little Liars" :) Älskar den! Idag var jag i skolan mellan kl 12.35-15.25, riktigt skön dag. Hade även en håltimme där imellan och då pluggade jag matematik i en timme :) Åkte hem när jag s...

Av Amanda Lindmark - 17 april 2016 21:44

Heej! Nu sitter jag i soffan och kollar på min serie, "Pretty Little Liars" :) Åt precis en rostad macka med leverpastej, mums :D Igårkväll kollade jag på film och åt godis/chips! Färgade även håret, men måste färga en gång till då färgen inte fastna...

Av Amanda Lindmark - 16 april 2016 12:54


Heej! Vakande vid kl 10.30 och åt frukost :) Åt vanilj youghurt med chokladfyllda flingor, så himla gott ...

Av Amanda Lindmark - 15 april 2016 22:08


Heej! Nu ligger jag i soffan och kollar på youtube videos

Av Amanda Lindmark - 14 april 2016 20:55


Heej! Igår glömde jag blogga, förlåt :) Men hade så ont i huvudet och pluggade. Var även på Ikea med pappa snabbt på kvällen :) Köpte lite saker, kan ta kort på det och ladda upp i helgen ...

Det här är jag

Jag heter Amanda och är 16 år ♥ Klicka på "visa presentation" för att få veta mer om mig ♥

Fråga mig

16 besvarade frågor

Översätt

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards