Cutierabbit

Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

PRAOVECKA 1

Av Amanda Lindmark - 9 mars 2014 20:39

Praovecka

   

Frankie är husdjur till en som jobbar där, världens gulligaste :*     

Måndag 24/2


Det var första dagen. Jag åkte dit vid kl 8.24 och började kl. 9.00 Jag gick in till personalrummet och tog av mig jackan och väskan. Sen chefen där sa att jag skulle gå in till djuren och byta vatten och ge de mat. Så jag bytte bajslåda, vatten och ny mat till hamstrarna och gerbilerna. Sen nytt hö, vatten och mat till kaninerna. Sen var det en annan tjej som prao där som heter Micaela, hon bytte mat och vatten till fåglarna. Sen fick vi ta hand om djuren som var på lagret. Asså djur folk hade lämnat in under deras semester. Sen gav jag mat till fiskarna och det var typ första dagen.


Tisdag 25/2


Då var den andra tjejen sjuk. Då fick jag städa till alla djuren, fick lite hjälp av de som jobbade där. Sen gav jag de morötter och sallad. Sen fick jag pricka av varor och ställa upp de på hyllor. Sen hjälpte jag till med saker de bad om. Kommer inte riktigt ihåg. Sen åt jag lunch vid kl 12.00-13.00 och slutade kl 14.00 Jag fick bygga ihop en fågelbur också. Vi städade några hamsterburar. Så fick de in nya kaninungar och marsvin.


Onsdag 26/2


Då var tjejen hemma också. Så fick göra det där till djuren själv. Vi fick nya varor och då fick jag pricka av alla varor och gå och ställa de på deras plats. Ganska kul och göra det. Sen fick jag mata alla fiskar. Sen hade de fått in typ 300 nya olika fisk arter. Då fick jag klippa flera påsar i varje akvarium. Helt ok! Sen fick jag sätta prislappar på vissa saker. Sen byggde jag en hamster bur. Sen städade jag massa kaninburar. Sen fick de in nya hamstrar.


Torsdag 27/2


På torsdagen gjorde jag nästan samma sak som på onsdagen, förutom det där med fiskarna. Fast tjejen var där och då hjälptes vi åt. Sen matade vi alla djuren och så. Den dagen var rätt så lugn. Jag satt och räknade hur mycket det fanns av varje sak inom ett speciellt märke. Ganska jobbigt men..


Fredag 28/2


På fredagen fick vi plocka upp massa 10 kg kattsand. Typ 20 st, jätte tunga. Sen fick vi pricka av varje sak, hahaha. Sen fixade vi till djuren på morgonen. Sen fick vi torka av några hyllor. Sen till lunch åt jag en kyckling sallad från ilpiatto i farsta centrum.


Det här var min första vecka på prao. Det här är ungefär hur varje dag var. Kanske glömde något nån dag. Men har ganska kort minne, hahaha.

Puss, Amanda <3

 
 
Ingen bild

Rim

10 mars 2014 06:55

JAG VILL OCKSPÅÅÅÅÅÅÅÅ 😖

Amanda Lindmark

10 mars 2014 22:24

hahaha :/

 
Ingen bild

Rimis

11 mars 2014 20:46

Ta en råtta till mig

Amanda Lindmark

12 mars 2014 21:59

får inte, hahaah

 
Ingen bild

Rimo

11 mars 2014 20:47

Amanda du borde ta kort på några av djuren o lägga ut här 😜 råttan först såklart

Amanda Lindmark

12 mars 2014 22:00

Rimo, kanske gör det imorgon om jag kommer ihåg :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Lindmark - 19 april 2016 18:37


Heej! Nu sitter jag i soffan och kollar på min serie, "Pretty Little Liars" :) Älskar den! Idag var jag i skolan mellan kl 12.35-15.25, riktigt skön dag. Hade även en håltimme där imellan och då pluggade jag matematik i en timme :) Åkte hem när jag s...

Av Amanda Lindmark - 17 april 2016 21:44

Heej! Nu sitter jag i soffan och kollar på min serie, "Pretty Little Liars" :) Åt precis en rostad macka med leverpastej, mums :D Igårkväll kollade jag på film och åt godis/chips! Färgade även håret, men måste färga en gång till då färgen inte fastna...

Av Amanda Lindmark - 16 april 2016 12:54


Heej! Vakande vid kl 10.30 och åt frukost :) Åt vanilj youghurt med chokladfyllda flingor, så himla gott ...

Av Amanda Lindmark - 15 april 2016 22:08


Heej! Nu ligger jag i soffan och kollar på youtube videos

Av Amanda Lindmark - 14 april 2016 20:55


Heej! Igår glömde jag blogga, förlåt :) Men hade så ont i huvudet och pluggade. Var även på Ikea med pappa snabbt på kvällen :) Köpte lite saker, kan ta kort på det och ladda upp i helgen ...

Det här är jag

Jag heter Amanda och är 16 år ♥ Klicka på "visa presentation" för att få veta mer om mig ♥

Fråga mig

16 besvarade frågor

Översätt

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards